En Påsk utan sill

Snart var denna påsk över. Den har varit lugn och skön med god mat och.... vatten.

I torsdags hade vi familjen Bendix här på middag. Det blev Fondue och jordgubbsparfait. Efter alla dessa år är det fortfarande min absoluta favoriträtt. Vi hade en trevlig kväll med ganska mycket barnsnack. Fram mot småtimmarna blev det dock mer fyllesnack från grabbarnas sida.

På långfredagen tog vi en promenad i vårvädret. Förberedde för påskaftonens middag och bara slappade.

På påskafton tog vi en sväng till Solna Centrum. Jag fick äntligen tag i ett par mammabyxor. För cirka 1 vecka sen var jag ute och käkade pizza med Mia och Petra. Sen den kvällen har det känts som att jag ska explodera. Så det var hög tid att införskaffa sig ett par byxor. På eftermiddagen kom fam Fransson över på "påskmiddag". Jag har varit motståndare till påskmat de senaste veckorna så det blev istället följande 3-rätters som serverades:
- Löjromstoast med gräddfil och rödlök.
- Biff Rydberg med Magnus magiska dijon cream fraiche.
- Glass från Häagen Dazs med färska jordgubbar.
Jag insåg precis varför jag varit sån motståndare till påskmaten. Sist det serverades liknande mat var ju kring jul. Och då var jag hyfsat nygravid och illamående. Så den illamåendekänslan sitter nog kvar i smaklökarna.

Igår var det påskdagen. Jag och syrran tog en sväng till Kungens Kurva för att kolla på nya möbler till Jessica. Det plåtades och skrevs upp mått och inhandlades t.o.m en soffa. Det hela firades med en mjukglass på McD. Åhhh, mjukglass...så underbart gott!!

Idag är det sista dagen på ledigheten. Jag ska ta hand om lite business, lägga upp ett par byxor och sen blir det kalas-fika hos Johanna.

Imorgon är allt som vanligt igen med jobb, träning, äta och sova.

Kommentarer
Postat av: Mia

Skönt med nya byxor!

Glad påsk!

2010-04-05 @ 17:44:45
Postat av: Knappan

Kan hålla med dig om att smaken för påskmat/julmat har förändrats en aning..



Är nyfiken på dina mammabyxor? vart hittade du bra sådanna?



2010-04-06 @ 09:41:48
Postat av: Anna W

Minns när jag köpte mina första mammabyxor. Smet iväg från jobbet på lunchen och köpte ett par på HM. Ahh! Vilken lycka! Inget som klämde över magen. Sen kommer det en tid när inte ens mammabyxorna passar. Hihi!

2010-04-06 @ 12:31:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0