Den "stora" chili tävlingen

För tredje året i rad har Magnus planterat små chilifrön. Nu har det växt upp hela 12 små gröna pinnar med lite blad på. Så mycket chili kan vi ju inte ha hemma. Därför kommer vi nu ge bort några plantor och starta en chili tävling. Tävlingen går ut på att få den högsta växten med mest frukt.

Hittills har vi följande deltagare, som kommer få sin planta i helgen:
Rikard och Lotta Bendix
Thomas och Madde Fransson


Chilin fick börja sitt liv i ett mjölkpaket.


Men nu har de flyttat över till krukor



Kommentarer
Postat av: Johanna

Hihi vad roliga ni är :) kul tävling, jag är gärna med :)

2010-04-01 @ 11:30:54
URL: http://litenpumla.blogspot.com
Postat av: Anna Frans

Då tar jag med mig en kruka på måndag :)

2010-04-01 @ 13:01:23
Postat av: Katarina

Hej!

Det där lät roligt. Jag är gärna med om det inte är försent redan. Glad påsk på dig.

2010-04-01 @ 16:00:02
Postat av: Karolina

haha, roligt!! Jag vill vara med i tävlingen!

2010-04-02 @ 16:20:31
URL: http://www.networkingblogg.blogspot.com
Postat av: Anna W

Vi vill oxå vara med!! :)

2010-04-02 @ 20:32:46
Postat av: Mormor

Jag fick en planta förra året av Magnus och den blev hög, många frukter och med många små djur! Troligen ng form av bladlöss.Det gick bra att ha den ute på verandan. Vill gärna vara med i tävlingen. Glad Påsk på Er

2010-04-03 @ 09:44:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0