Mata fåglar, bokföring och guacamole

Rubriken sammanfattar ganska bra vad jag har haft för mig i helgen. Det har med andra ord varit en lugn helg. Precis vad jag var ute efter.

I fredags var jag hemma hos Sister J. Vi inledde kvällen med en joggingrunda i Östberga. Sen käkade vi gott och kollade på TV och lyssnade på musik.

På lördag morgon tog vi det lugnt. Lyssnade på melodikrysset, som var svårare än någonsin. Pysslade lite och gick på en promenad ner till Lötsjön och matade fåglarna. Man kan ju fråga sig om vi är 5 år eller 65 år. Det var ganska underhållande att mata fåglarna. Det gick lite vilt till emellanåt

På eftermiddagen kom syrran på besök. Även denna kväll käkade vi gott, kollade på TV och lyssnade på musik. Vi gjorde även lite bokföring. Jessica har börjat plugga ekonomi så vi kikade lite på min bokföring i utbildningssyfte. Till det dracks det vin så då blev det riktigt trevligt.

När vi satt där i köket med varsin PC och pratade ekonomi så dog helt plötsligt Internet. Av någon konstig anledning slogs 4 st eluttag ut. Bara att byta en propp, tänkte vi. Men så enkelt var det inte. Så nu är vi 4 uttag fattigare. Tur att det finns skarvsladdar. Men det ser tyvärr ut som att vi måste ringa en el-kille.

Vi hyrde en film i lördags. Slumdog Millionaire. En mycket bra film som jag tycker du ska titta på. Jag gjorde vissa kopplingar till Forrest Gump.

Igår var det söndag och ännu en slapp dag. Det blev våfflor till frukost och sen en promenad till Solna Centrum. Till middag hade vi planerat att äta tacos. Jag har blivit besatt av guacamole. När det visade sig att den första avokadon var för hård så såg jag framför mig hur hela middagen gick i spillror. Men Magnus lyckades få tag på en fin avokado och tillslut hade han rört ihop den godaste guacamolen han någonsin gjort. Slutet gott allting gott!


Kommentarer
Postat av: Systra

Tack för en trevlig helg :)

2009-09-14 @ 15:32:23
Postat av: Madde

Å vi som tyckte krysset var lätt. Ni får ringa oss om hjälp nästa gång.

2009-09-14 @ 16:23:32
Postat av: Camilla

Låter som en mkt trevlig helg ;-)

2009-09-14 @ 16:31:21
Postat av: Anna Frans

Mamma, vi hade behövt ringt er på fler än varannan låt i såfall :)

2009-09-14 @ 20:50:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0