Snåljåp

Här på jobbet har vi en liten "Bistro" där man kan handla sallader, kaffe, frukostmackor och annat smått och gott. Brödet var slut hemma imorse så jag tog en sväng förbi Bistron för att inhandla en leverpastejsmörgås. I Bistron brukar det jobba en mycket trevlig tjej eller en mycket otrevlig tant. Imorse var det tanten som stog där och tog emot kunder. Jag valde omsorgsfullt ut en smörgås och la på disken. Innan jag betalade så bad jag om att få ett litet smörpaket. Jag vill nämligen dela min fralla i två när jag äter och då vill jag ha smör i locket också. Inga problem, jag fick ett litet litet smörpaket.
- 22kr, sa surtanten!
Vaddå 22kr, tänkte jag. Men betalade ändå.
När jag sedan fick se kvittot så hade hon slagit in mackan för 20kr och GODIS för 2kr. Hon tog alltså betalt för det lilla lilla smörpaketet. Ett sånt smörpaket som man i vanliga fall på en lunch kan roffa åt sig hur många man vill. Men nu fick jag alltså BETALA för detta lilla 10-gramspaket. Är det service? Don´t think so!


Klistrar in en bild på smöret så att det alltid kommer vara förevigat.


Kommentarer
Postat av: Camilla

Haha det var ens snål tant...

2009-10-18 @ 11:04:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0