Revbenspjäll och 30-års firande

Då var ännu en trevlig helg över och man är tillbaks på jobbet. Jag tyckte det var lite mysigt att promenera från pendeln i morse under mitt paraply. Vädret är ju inte så kul men jag frös inte och jag hade skydd över huvudet så då var det inte så tokigt ändå.

I fredags smet jag lite tidigare från jobbet. Men det innebar ändå inte att jag kom hem tidigare för det. T-banan var så klar försenad. Men när den väl kom så åkte jag in till stan och inhandlade lite presenter. Sen åkte jag hem till Sumpan och mötte Magnus på Gusto över en öl. Jag fick även en present. Ett skydd till mobilen så den ska tåla lite stötar och inte repas. Efter ölen gick vi hem och lagade egna revbenspjäll med Texas Long Horn-marinad, lyssnade på musik och drack vin. Spjällen blev sagolikt goda så det lär vi göra om.

I lördags åkte jag och Petra till Vingåker för att fira Cillas 30-årsdag. Det var en mycket lyckad tillställning. Först var vi och käkade på Joan´s i Vingåker City. På kvällskvisten vandrade vi hem till Cilla och drack vin och snackade. Vid 3 slocknade lyset för oss alla.

Igår var man lite dagen efter så jag och Magnus hyrde film. Det blev ”The Reader” med Kate Winslet. Den var bra men en aningens seg. Men det gjorde inget. Vi var ju också sega.

Denna vecka ska jag ge mig på 1-milsrundan… Det ska bli spännande och se om jag pallar.


Kommentarer
Postat av: Cilla

Jag önskar dig lycka till på 1-milsrundan. You go girl!!!!

2009-10-19 @ 19:00:30
URL: http://Http://cillablixt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0