Hälsningar från Rättvik

Hello!

Sitter i den röda lilla stugan med vita knutar i Rättvik och har en riktig slappar helg. Vi åkte hit igår eftermiddag efter jobbet. Det är sista helgen för mormor och morfar i stugan för denna gång. De har varit här i ett halvår nu ungefär. Men nu är kylan på väg så då bär det av tillbaks till Stockholm.

Mamma och pappa sover i gäststugan. Där hade de 11 plus grader i natt kl. 3. Jag är ganska nöjd över att sova i stora stugan där värmen är uppe i 23.6 grader just nu.

Idag har vi varit på marknaden inne i Rättvik City. Det var en riktigt kall dag så det blev inte så många timmar vi strosade runt. Men vi hade ett mål och det var att hitta Annika och Bettan som sålde smycken på Knektplatsen - 170. Efter lite sökande så hittade vi dem. Självklart inhandlade jag lite - ett halsband och ett par örhängen. Mormor fyndade lite fina juveler hon också. Mamma kom på när det var försent att hon också ville handla. Så det är ju tur att Annika inte bor så långt bort så mamma kan handla i efterhand.


Mitt halsband

Efter marknaden åkte vi till Erikshjälpens second hand shop. Jag hittade inget tyvärr. Men det var skönt att komma in i värmen och att få i sig en kopp kaffe.


Nu sitter hela familjen bänkade framför Körslaget. Själv sitter jag vid "Lillen" (mamma och pappas dator) och lyssnar på you tube. Men jag måste nog se Team Rigo i allafall. Han är ju lite söt och det kan nog bli en häftig Rinkeby-kör.


Jessica fick lite ansiktsbehandling av mig på eftermiddagen

Kommentarer
Postat av: Annelie

Å vilken mysig helg! Önskar ja kunde ha en sån oxå!

2009-10-04 @ 12:36:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0