Mat

Ikväll har vi haft lite folk på besök. Jessica, Mats och Tina. Tina och Mats är allergiska mot typ allt. Så det var inte så lätt att komma på vad vi skulle bjuda på. Det skulle vara laktosfritt, köttfritt, skaldjursfritt, soyafritt, mjölfritt m.m. Jag fick helt enkelt kalla in en expert för att klara detta uppdrag. Så igår pratade jag med kock-Maria och vi kom fram till en perfekt meny. Till förrätt blev det gratinerad chevré med päron, honung och pressad citron. Skulle ha serverat det hela på en salladsbädd, men jag glömde bort salladen. Ojsan... Det var första gången jag gratinerade chevré. Smaken var underbar men osten betedde sig inte riktigt som jag hade räknat med. Den smalt ut över hela plåten, hahah!  Det krävdes så klart att jag tog en bild.



Jag lyckades fånga upp osten och gömma den under några päronbitar. Men det blev en del skratt åt mitt konst(iga) verk.

Till varmrätt blev det sparrisrisotto. Det har jag heller aldrig gjort tidigare. Den blev krämig och god och kommer att lagas fler gånger. Till den serverades gratinerade grönsaker med fetaost.

Till efterrät blev det gino med "allergi-glass" och kaffe.

Mumsfilibaba!!

Nu är det dags att borsta gaddarna och hoppa i säng. Hej hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0