Lördag

Igår var det loppis i kulverten hos "Blomsterfonden" på Ringvägen. Jag och mamma letade efter böcker som var märkta som "första utgåva". Men vi hittade inga. Men jag hittade en årsbok från -75 som jag köpte till Magnus för 5kr. Mamma köpte en kokbok från -32. Den äldsta boken jag hittade var från 1883 - Greven av Monte Cristo.

Efter basaren gick vi upp till mormor och morfar och firade "Fars Dag". Det bjöds på råbiff, hallontårta och kaffe.




På kvällen åkte jag och Magnus in till stan och mötte upp några av Magnus vänner. Vi käkade Thai på en restaurang på S:t Eriksgatan. Min mat var så stark så ögonen tårades och jag var tvungen att sitta med munnen öppen för det gjorde för ont när jag hade munnen stängd. T.o.m Mathias som älskar starkt mat fick torka sig i pannan när han provsmakade min rätt. Efter maten beställde jag en mild bananshake. Det var nog ganska smart att badda in magen i något lent. Efter maten gick vi till "Grappa" och tog en drink. Kl ett började ögonen klippa så då kastade vi in handduken och åkte hem.

 


Kommentarer
Postat av: Håkan

Ett tips är att be om vitt bröd, det lenar under måltiden



(mat är inte stark förräns man svettas i ansiktet)



;-)

2009-11-09 @ 07:54:43
URL: http://blogg.passagen.se/crimson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0