Hej nya väska!

Idag var det dags för inköp av en ny väska. Detta köp var inget impulsköp. Det låg mycket planering bakom det. Jag hittade väskan för flera veckor sen. Men då gav jag den bara en lång blick. För 2 veckor sen fick jag upp ögonen för den igen. Då klämde och kände jag. Efter det har jag inte kunnat sluta tänka på väskan. Å igår kom ett mail från Wedins Accent. "25% rabatt på hela sortimentet". Det var ju bara att slå till helt enkelt. Å här har ni den!



Efter inköpet mötte jag Tina på Gusto i Sumpan. Jag vet inte om jag nämt Tina, hon är Magnus kompis Mathias flickvän från Kroatien. Hon pratar bara engelska och det är jättekul att få öva sig lite på språket. Man inser att det är ganska många ord som man inte kan. Hur säger man t.ex trava på engelska? Travbana? Tur att man kan köra lite charader så alla förstår.

Från det ena till det andra... har ni lyssnat/läst något om grisdebatten? Ska ni bojkotta julskinkan i år?

Kommentarer
Postat av: Katja

Har julgrisen fått svinis?



Haha, skämt o sido... nä, ja tänker inte bojkotta julskinkan pga detta. Precis som ja inte bojkottar ägg efter larm om vanvård av höns eller sallad efter larm om vanvård av gurka.



Däremot brukar ja inte äta så mkt julskinka...

2009-11-25 @ 22:25:27
Postat av: Annelie

Fin baggi! Ja bojkottar alltid skinkan...

2009-11-26 @ 07:24:02
Postat av: Johanna

Snygg väska :)

Näää jag klarar mig inte utan julskinkan, den har ju hedersplatsen på julbordet :D

2009-11-26 @ 08:08:24
URL: http://litenpumla.blogspot.com
Postat av: Anna Frans

Jag ska heller inte bojkotta skinkan. Idag har jag t.o.m köpt en skink-dekoration som jag ska pryda grisen med.

2009-11-26 @ 16:33:08
Postat av: Cilla

Jättefin väska, då vet jag vad jag har att se fram emot om nått år när du tröttnat. :-) Kramis

2009-11-27 @ 08:49:23
Postat av: Anna Frans

Hihihi!!

2009-11-27 @ 14:32:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0