Finkultur, jo ja tackar ja!

Igår stod det "Opera" på agendan. Det var första gången jag var på Kungliga Operan. Vilken vacker byggnad och vilken akustik. Jag hade plats på rad 3 stol 666. Nummerskylten på min stol var borta. Undrar om det var en tillfällighet eller om den aldrig monterats upp med tanke på de läskiga siffrorna.

Hur var det då att se en opera?? Det var intressant och ibland fick man gåshud för att det vart så mäktigt. Men varför måste det hålla på så himla länge? 3 timmar lång och då räknas det som en kortare opera. Under föreställningen så tittade jag mig omkring på publiken och vissa satt faktiskt och sov. Men jag och Magnus höll oss vakna hela tiden. Operan framfördes på italienska men sången var textad till viss del så man skulle kunna hänga med i handlingen. Sen hade vi köpt program också där det stod exakt vad som skulle hända, från början till slut.

Det var kul att få uppleva en operaföreställning. Det kändes lite speciellt. Jag och Magnus har varit nyfikna på Operan och nu kan vi bocka av det från "att göra listan". Om några år kommer vi nog att gå dit igen.

TACK mormor och morfar för biljetterna! Kram

Kommentarer
Postat av: Karolina

Vilken opera såg ni?



Det finns ju de som är så himla bra! De komiska är roliga om de har bra skådisar, och "Madame Butterfly" (Ej komisk) är så underbar att man kan grina på slutet.

2009-11-02 @ 07:49:45
URL: http://www.networkingblogg.blogspot.com
Postat av: Anna Frans

Men oj, missade jag skriva vad vi såg. Vilken miss :) Vi såg Xerxes. Alla var kära i alla och allt gick åt skogen. Men operan skrevs på 1700-talet och då var de tvugna att sluta lyckligt. Så hux flux vände allt och alla blev lyckliga och fick den de älskade.

2009-11-02 @ 08:29:15
Postat av: Mia

Åh jag gillar verkligen opera. Men det är som är väldigt stor skillnad på opera och opera.



Roligt plats att sitta på :-)

2009-11-02 @ 09:00:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0