Thailand i korthet

Från Bang Tao kommer vi minnas följande:


  • Bartender-gubbarna vid bambu-baren. Sköna lirare
  • Magnus, när han vindsurfande.
  • Magnus rädsla för grodor och skalbaggar.
  • Fågeln som kom in på vårt rum och hälsade på.
  • Förintelseparet - Ett gammalt österrikiskt supersmalt par (därav smeknamnet). Kvinnan solade gärna topless till mäns förskräckelse. Det var viktigt med läppstift och att man hade en badmössa på huvudet innan man tog ett dopp. Mannen såg mest bara läskig ut.

Från Phi Phi kommer vi minnas följande:


  • Första kvällens party. Jag minns den i alla fall.
  • Ösregnet den första kvällen
  • Magnus gamla kollega (född 58) som somnade i en stol på "Hippies" p.g.a alkohol. Vuxna karl ;)
  • Johans äckliga grillspett. Det är väl självklart att man vill ha sitt grillspett grillat och inte kokt???!!!
  • Pannkaks-tanten. Hon gjorde världens godaste mackor, pannkakor och shaker. Pannkaks-tanten är typ 25 år men fick det smeknamnet ändå.

Från Koh Lipe kommer vi minnas följande:


  • Besvikelsen när vi kom dit och hur det sedan utvecklades till att bli en super nice vistelse.
  • Varje gång jag åker utomlands brukar jag ha ett "moment" som jag sedan kan tänka tillbaks till när jag kommer hem till Sverige. Detta "moment" uppstod på Lipe när jag och Magnus låg på stranden en sen kväll och tittade på stjärnorna.
  • Skräpet
  • Det kristallklara vattnet och den mjuka sanden
  • NEMO! Jag har inte sett honom tidigare så jag blev jätteglad när jag fann honom. Så pass glad att jag rev mig på revet. Det gör fortfarande lite ont.
  • Läskiga vildhundarna och deras hängpungar :S
  • Mini-paniken över att Internet inte funkade och att min bankdosa tvärdog. Jag hade ju grejer att rapportera till Finland.
  • Magnus brännskadade rygg

Från Karon kommer vi komma ihåg följande:


  • Kontrasterna. Först är man på en liten mysig ö sen åker man till Karon där allt är galet och stort. Men jag ville ändå dit för att shoppa lite.
  • Vi glömde kvar kameran på ett ställe. Ni kan ju gissa hur svettiga vi blev dagen efter och insåg att kameran inte var där den skulle. Men allt löste sig. Baren hade tagit hand om kameran och Magnus plånbok.
  • Hur dyrt det var. På de tidigare ställena kunde man få en öl för 40 - 60 baht. Här kostade de 110 baht.
  • Sista dagen regnade det så mycket så vårt sista dopp tog vi i badkaret.
  • Tidig morgon åkte vi till flygplatsen med taxi. Det var ganska tyst i bilen. Plötsligt säger chauffören: Oh-oh-ojjjj... Det visade sig att vi touchade en hund med bilen i 100km/h.

Om 5 minuter kommer jag säkert komma på fler saker. Men vi börjar med denna "minnesbild".


Kommentarer
Postat av: Jonna

Låter för det mesta underbart!! Å jag antar att du är pepperkaka!! Välkommen hem till kylan.

2009-03-26 @ 15:55:28
Postat av: Lotta

Välkomna hem!!!

2009-03-26 @ 16:19:23
Postat av: Annika

Hur gick det för hunden?? ;O)

2009-03-27 @ 08:15:14
Postat av: Annelie

De undrade ja me...

2009-03-27 @ 10:16:47
Postat av: Anna Frans

Det är det ingen som vet.

2009-03-27 @ 13:51:16
Postat av: Camilla

Låter som en härligt semester...

2009-03-27 @ 15:33:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0