En kos vardag

Jag minns en film från när jag var liten som handlade om en ko. Kanske det var Mamma Mu. I filmen är det en berättarröst som med ganska låg stämma berättar om en kos vardag.

-          Åt, idisslade, åt igen, idisslade, idisslade lite till. Drack lite vatten, åt, idisslade, åt igen.


Man kan säga att jag känt mig som den där kossan de senaste dagarna.

-          Jobbade, tränade, åt, sov, jobbade, tränade, åt, sov, hängde tvätt, somnade på soffan.


Men detta är nog bara lugnet före stormen. På lördag är det dags för Metallica konsert i Globen och på tisdag flyger vi ju till Thailand.


Kommentarer
Postat av: Cilla

Jag vill oxå följa med till thailand....tror du jag får plats i en väska???

2009-03-05 @ 08:30:06
URL: http://cillablixt.blogg.se/
Postat av: Anna W

Nu blir jag lite avis. Jag vill oxå gå på Metallica och en resa till Thailand skulle ju inte sitta helt fel. Ha så himla skönt i värmen!

2009-03-05 @ 08:52:51
Postat av: Katja

Vi har den boken, "Ur en kos dagbok" av Beppe Wolgers & nån till... fast sen åker hon till Sthlm och sjunger i konserthuset o och vidare till New York där hon pratade i FN och ordnade fred på jorden. Tror hon tog en tripp via vintergatan oxå! :-D

2009-03-05 @ 12:17:31
Postat av: Katarina

Ska förvarna Johanna om att du ska till Globen på lördag :-) Skoja bara, men hon ska nämligen stå i garderoben fast det finns ju flera garderober. Hoppas det blir en bra konsert!

2009-03-05 @ 13:28:15
Postat av: Anna Frans

Åh, är det så boken heter. Thanks! Den måste man ju köpa nångång.

2009-03-05 @ 13:46:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0