Sommarkonsert

I fredags befann jag mig på Långholmen, det vankades sommarkonsert. Det kändes som att man var på en liten mini festival. Området kryllade av unga och gamla människor. Snygga och fula människor. Vanliga och spaciga människor. Å så jag och Jessica. Stämningen och vädret var perfekt. Vi slog oss ner på gräset med ett varsitt glas och lyssnade på Freddie Wadling. En ganska intressant figur med bra röst och bra låtar. Har inte lyssnat på honom tidigare men nu spelar jag hans skiva Jag är ett monster på Spotify.



Sen var det Anna Ternheims tur att gå upp på scenen. Henne ville vi se och inte bara lyssna på så då gick vi fram mot scenen. Konserten var jättebra. Tycker hennes låtar är så fina. När hon sjöng låten Summer rain så började det faktiskt regna lite fint. Stämning!

   

Sist upp på scen var Thåström. Har inte sett honom live tidigare. Har egentligen inte lyssnat så mycket på hans musik heller. Men det var verkligen skitbra. Så nu ska jag fortsätta upptäcka hans musik,

  .


Man kan sammanfatta hela kvällen som vacker, vemodig och poetisk. Och en aning berusande.

Kommentarer
Postat av: Systra

En bra kväll!

2009-07-05 @ 21:06:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0