Det kändes nästan som semester i helgen

Som ni ser på rubriken så har helgen varit riktigt bra.


Det började i fredags med grill middag på Härbrevägen. Det var päronen Fransson och päronen Öberg som bjöd in sina barn + respektive till grillparty. Det blåste friskt men vi satt ändå ute och njöt av en god sallad, grillad kyckling och vuxendricka. Efter det gick vi upp till Karin och Tage och värmde oss. Det var en jättekul kväll. Karin är dessutom bäst i Sverige på att poppa popcorn!


I lördags tog vi det lugnt på förmiddagen. Det är så skönt med en slapp lördagmorgon när man äter lite gott, läser lite, pratar lite, lyssnar på radion och bara ÄR.


Tidigt på eftermiddagen gav vi oss iväg till Karlberg. Därifrån promenerade vi till Medborgarplatsen med några väl valda stopp på vägen.


Jag shoppade ett par röda skor på Mixage. Magnus hittade ett par skjortor på Shirt Factory. Vi tog en korv på Drottninggatan. Käkade glass på Ben & Jerry i Gamla Stan. Tog en fika på Medis och slutligen en bio på söder. Vi kollade på Brüno. Jag är helt övertygad om att hela filmen är uppgjord. Detta gjorde Magnus väldigt besviken då han tror att många delar av filmen verkligen händer på riktigt. Vad tror ni?


Filmen i sig var väl si så där. Jag tror jag är för gammal för sådan humor. Eller jag har nog aldrig gillat den typen av film. Jag satt mest och skämdes och gömde mig bakom händerna.


På lördagskvällen tog vi det lugnt med lite god mat och musik.


Igår, söndag, bar det av till Kungsängen för en golfrunda. Det gick ganska bra, över förväntan måste jag nog säga. Så det var roligt. Nästa vecka har mormor och morfar anmält mig och Magnus till en golftävling i Mora. Scary! hihi


Kommentarer
Postat av: Annika

Låter som en toppenhelg! Snygga skor. vill ha! ;O)

2009-07-13 @ 14:38:38
Postat av: Systra

Söta skor!

2009-07-13 @ 15:22:32
Postat av: jonna

å det lät väldigt mysigt!! Vart ligger ben å jerry glassen i gamla stan???

2009-07-13 @ 22:24:08
Postat av: Anna Frans

Mitt på västerlånggatan hittar du B&J.

Men låt dig inte luras av de andra glassförsäljarna. Det doftar ganska gott från deras glassbutiker också. Hemmagjorda våfflor... ljuvlig arom!

2009-07-14 @ 08:10:56
Postat av: Mia

Vad jag har förstått så ska filmen inte vara helt uppgjord! En tröstande klapp på Magnus axel alltså!

2009-07-14 @ 14:58:44
Postat av: Madde

Mycket trevlig fredagskväll.

Resten av eran helg var fortsatt trevlig,förstår vi. Jag har också köpt röda tygskor(i Hudiksvall)

2009-07-14 @ 16:05:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0