Vad gör man inte för att spara lite tid

Har precis kommit hem från Mia. Känner mig inte riktigt redo för att sova än så jag tänkte blogga lite. Vi har haft en mycket trevlig kväll med asiatiskt käk lite vin och musik. Men det jag tänkte blogga om var min resa hem. Bussen från Solgård gick kl. 00.19 och enligt sl.se skulle jag vara hemma 01.21 efter att ha behövt vänta i Älvsjö i 21 minuter. Jag kände inte riktigt för det så jag tog tåget till Centralen och hoppades på att hinna med T-banan. När pendeln rullade in på Centralen tog jag sats och började springa som bara den. Jag stannade inte förrän jag kom till plattfomen vid T-banan och det är ju en ganska bra bit. Jag hann med mitt tåg med ganska god marginal. Väldigt skönt... Men det hela resulterade i pipljud i andningen, skakningar i kroppen, extrem hicka och att maten och vinet gjorde sig påmint. Hahhaha, vad gör man inte för att komma hem en kvart tidigare. Efter lite astmaspray och vatten känner jag min nu nästan helt återställd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0