Tack å lov för 2009

I morse när jag stod i köket och bredde mina smörgåsar så hörde jag ett litet "klick". Jag tittade bort mot strykbrädan och strykjärnet som stått framme sedan i går morse. Upptäckte att strykjärnet var inkopplat i eluttaget. Jag gick in och frågade Magnus (som sov) ifall han skulle stryka. - Nää, det gjorde jag igår morse. Jaha, sa jag. Då har vi haft strykjärnet igång i ett dygn nu.

Men eftersom vi lever i en sådan fantastisk tid så var det ingen större fara. Strykjärnet verkade ha förstått att vi hade slutat stryka för längesen för det var inte det minsta varmt. (Bara lite ljummet.) Hade detta inträffat för en herrans massa år sen så hade väl lägenheten varit nerbrunnen idag.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Teknikens under, men ändå lite scary..

2009-01-16 @ 09:02:47
URL: http://litenpumla.blogspot.com
Postat av: Annika

Usch vad läskigt! Vårat strykjärn hade börjat brinna på en gång. Det är livsfarligt. Det är därför jag aldrig stryker(kan man ju skylla på i alla fall). ;O)

2009-01-16 @ 09:33:09
Postat av: jonna

obehagligt!!!

2009-01-16 @ 10:01:52
Postat av: Camilla

Usch ja det var tur att det var ett nyare strykjärn...

2009-01-16 @ 16:36:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0