Recensioner

Benjamin Button´s otroliga liv - Filmen påminner en gnutta om Steka gröna tomater och Forrest Gump. En kvinna läser ur Benjamins dagbok och får på så sätt ta del av hans liv. Benjamin föds ju som gammal och blir yngre för varje år som går, utseendemässigt alltså. Jag tycker synd om Benjamin i stort sett genom hela filmen. Det är inget lätt liv han lever direkt. Men han har ju å andra sidan inget att jämföra med. När han är i 40-års åldern kan man pusta ut ett tag, då är han så himla snygg ;)


Cirkus Cirkör - Som en Cirkus utan djur, med duktiga akrobater och ballerinor. Föreställningen hade även en story. En story som jag inte förstod. En tjej står på scenen och plötsligt ramlar hennes hjärta ut. Hon bär runt på sitt hjärta genom hela föreställningen och med tiden så växer hjärtat. Tillslut är hjärtat så stort att hon inte kan bära det längre. Hon släpar fram det längst golvet och gör cirkus konster på hjärtat. Man ska kanske inte haka upp sig så mycket på storyn. Det gäller väl att man tänker "outside the box".

Den karaktären som jag tyckte bäst om hette Julia P. En gammal avdankad ballerina med sned rygg.


Kan jag då tänka mig att kolla på Cirkus Cirkör igen?

Ja, absolut. Flum flum "is my cup of tea"


Kommentarer
Postat av: jonna

Ha ha ja det lät ju skumt....men tur att du tyckte om det!!! jag kanske får ge cirkus c en chans till, det va ju så många år sen jag såg dom!!

2009-01-22 @ 10:35:50
Postat av: Madde

Tack för trevligt sällskap till denna "flumflummiga" föreställning,jag är helnöjd.Ska vi gå igen? Det kanske finns några restplatser kvar.

2009-01-22 @ 15:41:02
Postat av: Camilla

Spännande med cirkus, jag har vekligen inte heller varit på någon sen högstadiet...

Jag vill se den där filmen :-)

2009-01-22 @ 18:39:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0