Min Syster

Igår var Jessica på IKEA för att handla en bäddmadrass till sin säng. Sängen fick hon ta över efter mig för ett par år sedan. (Jag föredrog tydligen en 105-säng framför en större variant.)


Jag var helt 100 på att min gamla säng var 120cm bred. Så självklart köpte syrran en 120-madress.


När hon kom hem tyckte hon att madrassen såg lite liten ut. Men hon tog aldrig ur den ur förpackningen. Utan åkte direkt till  IKEA för att byta till en 140-madress.


Även denna gång tyckte hon att madrassen såg lite liten ut. Men hon sprättade upp plasten ändå och då visade det sig att madrassen var vikt på ett litet speciellt sett så när den vecklade ut sig upptäckte Jessica till sin fasa (och skrattanfall) att madrassen var för STOR. Så nu ska hon göra ett nytt försök att byta tillbaks till en 120-madrass. För nu vet hon helt klart att det är en 120-säng. (Nej, hon har ingen måttstock eller måttband hemma.) Hoppas bara att IKEA går med på att byta en "öppnad" madrass.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Alltså, vaddå... va det en 105 eller en 120 nudå?

2009-01-12 @ 19:02:59
Postat av: Systra

nu är den rätta bäddmadrassen inhandlad. det blev en 120 och den passar :)

2009-01-12 @ 21:52:31
Postat av: Anna Frans

En 105-säng var inte ens inblandat i denna lilla händelse. 105-sängen var bara en parantes. Ignore the 105-säng.

2009-01-13 @ 16:12:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0