Fredagslåten

Jodå, konserten var faktiskt bra. Inte jättebra, men bättre än jag hade förväntat mig. Jag tycker Oasis känns som urtypen för hur en britt ser ut. Antingen är de fotbollshuliganer eller så är de som Oasis. Min syn på engelsmän är att de heller inte är så värst roliga människor. Å det stämde bra in på Oasis. Liam stod och sjöng med händerna i jackfickorna och hans posé påminde om en bajsat-på-sig-posé. Runt halsen hade han en halsduk, det måste ha varit varmt. Noel kändes som en mer ödmjuk person och hans röst är renare än Liams. Även fast jag gillar Liams röst också.


Ibland blev det väldigt mycket dötid mellan låtarna. Emellanåt dog hela Globen, knäpptyst, det är så pinsamt tycker jag. Men jag tror det är viktigt att bandet engagerar sig i publiken för att få igång den. Oasis mumlade mest bara. Deras engelska var så otydlig så det var ingen som förstod dem, haha! Det var kul när Liam frågade om det var någon på plats som var från England. Då vrålade mer än halva Globen. Många engelsmän där tydligen ;)


Ibland uppstod ljuv allsång. T.ex under "Don´t look back in anger". Det var vackert det!

Oasis får 3 stjärnor av 5 möjliga


Förbandet var Caesars. Jessica tyckte det var lite jobbigt att lyssna på dem. När hon var 18 år raggade hon nämligen på sångaren i Caesars. Jessica, du kan väl skriva i kommentarsfältet hur det hela gick till? Hihihi


Här kommer veckans fredagslåt


Klicka här


Kommentarer
Postat av: Systra

haha inga kommentarer ;)

2009-02-01 @ 15:14:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0