Fel i minnet?

Idag har jag varit på gymmet och kämpat. Jag har även börjat ge mig på löpbandet fast jag tycker det är så trist att springa. Idag kom jag på att jag skulle ha som mål denna termin att slå mitt personbästa på 2km. Men jag tror jag minns den totala tiden fel. Kommer ni ihåg från högstadiet då man skulle springa Beatebergsrundan på tid?? Jag har för mig att min totala tid blev 10.05 min. Idag sprang jag "jättesnabbt" på bandet men kom ändå bara 1 km på strax över 6 min. Om min tid på 10.05 verkligen stämmer så måste jag ju börja springa som en kenyan!!

Kanske minns jag tiden fel. Kanske var det 60m som jag sprang på 10,05s egentligen?
Vad tror ni? Eller är det bara att inse att man inte har samma fysik som för 15 år sen?

Kommentarer
Postat av: Lotta

Du minns nog rätt...

När man söker till Polishögskolan ska man klara att springa två km på tio minuter (har jag hört).

Håller med dig, det är jättejobbigt, men tydligen inte ouppnåeligt eftersom du gjort det tidigare :-)

Kämpa på!

2009-01-28 @ 00:46:18
Postat av: Cilla

Go Anna, go Anna. Du kommer snart att slå den tiden.

2009-01-28 @ 07:55:37
URL: http://cillablixt.blogg.se/
Postat av: Annika

Nä. Jag håller mig till den sista meningen. Åtminstone när det gäller mig själv. Haha. Åldern börjar ta ut sin rätt. ;O)

2009-01-28 @ 08:06:45
Postat av: Katja

Våra tider på beateberg hamnade nog på typ 30 minuter... vet inte varför?! ;-P



Men 60 meter lär det inte ha varit, snabbare än så borde du ha klarat av.. haha!

2009-01-28 @ 09:08:03
Postat av: jonna

Ja jag kommer ihåg att jag sprang (en gång) 60m på 9 och nånting och va så stolt!!! Så du borde ha sprungit mycket fortare än mig eftersom jag va knubbig å oatletisk då med ha ha!!

2009-01-28 @ 19:04:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0