Varsel och sparkrav

Varsel och sparkrav är livets melodi just nu. Överallt varslas det och folk förlorar pengar hit och dit. Kollade på nyheterna igår där de intervjuvade en arab som förra året hade tjänat ihop 6 miljoner på börsen. Igår hade han förlorat det mesta, han hade ca 250.000kr kvar. Man kan ju undra varför han inte drog sig ur när han hade t.ex. 3 miljoner kvar. Men det fick man aldrig reda på. Mannen hade i alla fall inga som helst problem att ta livet av sig om det skulle bli den enda utvägen för hans del. Konstig inställning till livet vissa har.

Här på mitt jobb hade vi möte idag då vi fick info om att vi måste spara, spara, spara. Detta ska gå till genom att man inte får resa så mycket, alla möten ska hållas på telefon, man får inte beställa datorer eller mobiltelefoner om det inte är något som gått sönder. Hos oss reser ingen, alla möten är redan över telefon och vi har inga nya datorer eller mobiltelefoner. Ändå ska alla dra sitt strå till stacken och sänka kostnaderna med 10%. Jag föreslog att vi tar bort frukten och att vi börjar ta med oss eget toapapper hit. Vad annars kan vi göra? :) Det var nog ingen som nappade på min idé, undrar varför, haha!


Kommentarer
Postat av: Petra

Hahaha....skulle vilja se dina kollegers miner när du föreslog det! :-)

2009-02-03 @ 14:16:24
Postat av: Knappan

Oj detta känns vansinnigt bekant! Jag la oxå fram förslaget om att ta med eget toapapper, men mitt företag betsämde att det är en LYX som dom faktiskt tänker fotsätta hålla på :-) men det är väl isf den enda lyxen vi har här i dessa dagar!

2009-02-04 @ 08:27:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0