Det är kul med helg

I helgen har vi haft fint besök av kusin Maria och Rickard.


Jag mötte Maria på Gullmars i fredags. Vi åkte direkt till Nacka Forum för att kika lite på nya centrumet där. De har haft öppet ett tag men jag har inte haft "vägarna förbi" tidigare. Det var ett jättekul centrum och det var lite nostalgiskt att gå runt i den gamla delen. Jag hängde ju där rätt så mycket på den tiden då jag jobbade i Nacka Strand.


På kvällen gick vi ut och käkade med Magnus och Rickard i Sumpan. Sen spelade vi Buzz.


På lördag löste vi Melodikrysset och sen åkte vi till Cosmonova och kollade på filmen "Deep Sea". Den var inte så vacker som jag hade väntat mig så jag var lite besviken. Men jag fick i alla fall se en intressant fisk, Klumpfisk. Cool va?

På kvällen var det dags för mig och Magnus att bjuda herrskapet på 3-rätters hemlagat. Förrätten var en Tonato. Först skulle man göra som en sorts majonnäs. Det gick inte. Tillslut var vi tvungna att ta hjälp av Rickard. Till varmrätt bjöd vi på Mammas skagensoppa och till efterrätt blev det Lingon- och punschparfait. Jag gillade inte efterrätten, men det gjorde de andra. Efter maten spelade vi Orangino och sen blev vi jättefulla. Vid 4-tiden tyckte jag det var dags att gå och sova men först körde vi lite rockring, hahah!


Igår var det inte så mycket som uträttades på Järnvägsgatan. Vi låg mest på soffan och kollade på TV. Vi kollade på filmen Gomorra. Texten var på engelska och skriven i vitt så ibland såg man den inte alls. Dessutom pratade de som himla fort i filmen. Vi fattade ingenting, så den var inte så bra.


Kommentarer
Postat av: Cilla

Låter som en mysig helg!!

2009-02-02 @ 09:48:51
URL: http://cillablixt.blogg.se/
Postat av: Annelie

Snygg firre :D

2009-02-02 @ 10:54:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0