Antipasti

I helgen har jag som bekant varit i Finland och hälsat på fam. Collin (mest Katja).

I fredags käkade vi middag på Restaurang Vespa. En mysig restaurang med god mat. Förutom att Camilla fick spotta ut lite ful kyckling och att efterrätten var lite för skum för min smak. Jag och Katja delade på en vit choklad lasagne. Jag tror faktiskt att det var riktiga pastaplattor i lasagnen. Jag trodde inte att det bokstavligen skulle vara lasagne.

I lördags vandrade vi runt i Borgå. Gamla Stan i Borgå är så himla mysig. Det känns som att man åker tillbaks en massa år i tiden. Vi tog en fika på ett sånt där riktigt café där allt är mysigt och gammalt och hembakat.

Jag tycker det är lite förvirrande med språket i Borgå. Där kör man både svenska och finska. När vi gick in på caféet så bad jag Katja fråga om det var nötter i kakan som jag ville ha. Så Katja sa på SVENSKA: "Är det nötter i kakan?" Jag som trodde hon skulle fråga på finska. Hihi, tokigt!

På kvällen var det SingStar och Melodifestivalen för hela slanten. Å snacks!!

Igår slingade Katja håret på mig. Jag vart mycket nöjd, även fast det inte är någon som direkt sett någon skillnad. Men jag gör det och det är väl huvudsaken.

Vid 12 åkte vi till havet!!! Vädret var kanon och jag fick låna ett par termobyxor. Sen var det bara att åka pulka och leka i snön. Jätteroligt!

Ja, det var en sammanfattning av helgen vecka 8 år 2009.

Kommentarer
Postat av: Katja

trodde det skulle komma en anekdot om rubriken.. haha!

2009-02-24 @ 10:06:37
Postat av: Anna Frans

Nä, Camilla får berätta själv i sin blogg om hon känner för att bjuda på det :)

Men jag tyckte rubriken sammanfattade helgen

2009-02-24 @ 10:54:06
Postat av: Camilla

Antipasti mitt nya finska ord finns numer i min blogg :-)

2009-02-24 @ 19:44:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0