Hej då julen -09

Jaha, då var väl julen slut mer eller mindre och imorgon är det dags för jobb igen.

Vi hann få ordning på all mat den 23 dec. Men när Magnus stod och kokade knäck kl. 23 på kvällen så var vi rätt så trötta. På julafton gjorde jag och Magnus som i USA och öppnade våra paket redan på morgonen. Jag fick en härlig pyjamas som jag numera bor i, duntäcke, lakan, Iittala godisskål, cash och en fruktskål m.m. På eftermiddagen kom Magnus mamma och morbror. Vi käkade mat och snackade. Kvällen avslutade vi med att åka till kyrkogården och tända lite ljus. Det gör jag gärna om.

På juldagen träffade jag Annika. Vi fikade och var på bio. På kvällen blev jag ivägskickad från mitt egna hem för Magnus skulle ha lite killkväll. Så då var syrran snäll och tog hand om mig.

På annandagen slappade vi hela dagen. Reprisen av "På Spåret" var väldigt lockande. Sen gick vi ut på en promenad till Lötsjön där vi matade fåglar med överbliven julvört. Fåglarna var helt galna. De stod t.o.m på våra fötter. Efter ett tag blev det för mycket för mig så då flydde jag. På kvällen mötte vi upp Tina på stan. Det var dags för bio igen. Vi såg "Avatar". Den var väl sådär, lite för lång och seg. Skulle väldigt gärna vilja se hur de skapat filmen för det var ju lite häftigt med alla blåa figurer och miljön de befann sig i.

Idag bjöds det på fin fin mat hos mormor och morfar. Varmrökt lax är sååå ljuvligt. Å jag hade sån tur att jag fick med mig en matlåda hem. Det var trevligt att äntligen få träffa familjen. Har inte träffat de på hela 8 dagar ;)

Det var min jul det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0