Drömmar och julstress

I måndags hade jag jättesvårt att kliva upp ur sängen. Jag hade en mycket intressant dröm. Jag och Magnus arbetade som präster, kockar och mordutredare. Allt på samma gång. Vi skulle utreda ett mord som hade skett i en kyrka. Så vi fick ringa till restaurangen där vi jobbade och meddela att vi skulle bli lite senare. Vår chef var han som är med i "Kniven mot strupen". Sen var jag tyvärr tvungen att kliva upp så jag vet inte hur det gick.

Imorse däremot hade jag inga problem att kliva upp ur sängen. Jag drömde nämligen att jag var hemlös. Jag hade ingenstans att sova. Men mina vänner lät mig åtminstone låna deras duschar. Men sen blev jag utsparkad på gatan. Schyssta polare va? ;) Huuuaa!

Imorse kände jag även av en gnutta julstress. Vissa kanske kallar det julstämning, men jag blev stressad. Måste hinna baka katter, rulla köttbullar, köpa lite julklappar, fixa skinka, smaka på glöggen. Mina helgplaner för december består av en tripp till Karlstad, fira mor och syster och umgås med vänner. Inte är jag ledig något innan jul heller. Å så vill jag hinna med ett besök på Restaurangen Restaurangen. Jaja, det ska nog gå.

Nu ska jag gå och slagga. Undrar vad det blir för drömmar inatt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0