Dagens I-landsproblem

Igår kväll såg jag slutet på en intressant dokumentär om en psykolog som jobbar i Gaza. Mellan psykologens olika sessions fick man se filmsnuttar som innehöll strider mellan Hamas och... ja vad de nu heter. Det avfyrades skott och folk blev misshandlade. Dessa scener tog jag med mig in i mina drömmar när det var dags att sova. Jag drömde att jag var i forna Jugoslavien där kriget fortfarande pågick för fullt. Jag ringde hem till Cilla för att rapportera om läget. Jag såg hur folk sköts ihjäl och hur hus bombades. Plötsligt fick jag en liten panik-känsla inom mig i drömmen. Jag ringde ju för sjutton till Sverige med TJÄNSTEMOBILEN!! Det får man ju inte göra när man är utomlands. Eee... snacka om att folk här i världen har olika bekymmer. Folk dog omkring mig i drömmen och jag oroade mig för kostnaden för samtalet. Usch, jag skäms lite för den här drömmen.


Kommentarer
Postat av: Knappan

Hemsk dröm! Även det med mobilen, tänk vad arg chefen skulle blivit ;-)

2009-04-28 @ 08:28:27
Postat av: Mia

HAHAHAHa

2009-04-28 @ 13:56:43
Postat av: Cilla

Haha, nästa gång du befinner dig där så ringer jag upp dig istället. :-)

2009-04-28 @ 14:25:59
Postat av: Camilla

Haha

2009-04-29 @ 17:39:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0