Balsam

Idag var jag inne på Body Shop för att köpa hårbalsam. Jag använder oftast mjällshampo och mjällbalsam för min känsliga hårbotten. På Body Shop hade de inte balsam mot mjäll. De hade enbart mjällshampo. Jag frågade ett butiksbiträde (säger man verkligen butiksbiträde) varför de inte hade mjällbalsam och då sa hon att mjällshampo är till för att vårda hårbotten. Men ett balsam har ingen påverkan på hårbotten, balsam är till för att vårda håret och topparna. Därför har Body Shop inte tagit fram ett balsam mot mjäll eftersom det tydligen inte funkar så. Visste ni att det var så? Jag har aldrig hört det tidigare.

Varför finns det i såfall mjällbalsam över hvudtaget?

Kommentarer
Postat av: Katja

Jag visste att schampot är för hårbotten och balsamet är för håret. Det visste du nog oxå.. innerst inne! :-D

2009-04-22 @ 09:06:27
Postat av: Jonna

Fast finns det mjällbalsam??? är det inte bara typ som head&shoulder som har mjällshampoo och balsam i samma märke så tror man att det är mjällbalsam!!

???????

2009-04-22 @ 10:22:25
Postat av: Anonym

Jag håller med föregående talare!

2009-04-22 @ 16:24:01
Postat av: Cilla

Det var jag som höll med :-)!!!

2009-04-22 @ 16:25:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0