Helgen

Jag har ju inte hunnit skriva något om min helg. Så här kommer en sammanfattning.


Fredag: Mötte upp Annika i Sumpan efter jobbet. Vi köpte lite vin och vaniljsås och sen gick vi hem till mig för att avnjuta en god middag med vin och äppelkaka till efterrätt. Det var en mysig kväll. Men man är ju så där fredagstrött som vanligt. Lite trist.


Lördag morgon: Steg upp i ottan för att åka till Thuns med familjen. Det tog lång tid att köra dit. Jag gjorde inge större fynd. Köpte en skjorta från Esprit som jag kollat på tidigare på MQ. Här var den 50kr billigare. Köpte en massa choklad till Magnus och lite småplock till Julia som snart fyller år. Mitt bästa inköp var nog plånboken i skinn som jag hittade för 169kr.


Lördag eftermiddag: Kom hem vid 14-tiden. Tvärslocknade på sängen tills kl. blev 16. Då ringde det på dörren och jag tog emot Maria och Rickard med rufsigt hår och dregel på kinden. Sen hade vi en trevlig kväll ihop med vin och mat på Texas Long Horn. Magnus jobbade hela lördagen men kunde joina oss senare på eftermiddagen. När vi hade käkat åkte vi in till Söder och mötte upp lite Trollhätte-bor som var på visit i kungliga huvudstaden. Vi gick på Kvarnen. Jag fick ont i magen och sen åkte vi hem.


Söndag dag: Jag, Maria och Rickard åkte till söder igen och kollade lite inne på Bolagret, MQ och Zoe. Sen tog vi en kantarellsoppa på Götgatsbacken. Magnus låg hemma och försöket kurera sig.


Söndag kväll: Syrran mötte upp oss i Sumpan. Vi gick hem till oss och Maria lagade ihop en god köttgryta. Den heter Biff Bourgigognignogni. I alle fall när jag uttalar namnet på rätten.

Sen kollade vi på film (21) och slappade.


Sen var helgen slut!


Kommentarer
Postat av: Petra

Det låter som en bra helg!

2008-10-01 @ 11:37:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0