Slapp och skön helg

Helgen har varit väldigt avkopplande. Vi kom fram till Rättvik runt åtta-tiden i fredags kväll. Vi käkade gott och drack lite vin som gick rakt upp i huvudet. Sen kollade vi på morfars favoritprogram "Singing Bee". Hjälp, vilket dåligt program, hahahah!


I lördags var vi på höstmarknad inne i Rättvik. Det var mysigt men förbaskat kallt. Jag hittade ingen mörksugga. Men syrran hittade en väldigt snygg sjal till mig som jag är väldigt nöjd med. Sen köpte jag även en havreboll och en kopp kaffe. Spenderarbyxorna hade jag tydligen lämnat hemma ;)


Så här ser sjalen ut



Till middag hade syrran beställt dillkött. Herregud vad det såg oaptitligt ut till en början. Men mamma och pappa såg ut som 2 små barn på julafton. Det var tydligen väldigt fint kött vi fick till (kalv). När jag fick bort det läskiga skelettet och det läskiga fettet så såg det ändå ganska så OK ut. Det smakade OK också. Här får ni se en bild på mammas mat innan den blev utsatt för en extreme makeover.



Dillkött var inte riktigt min grej så det är inget jag kommer längta efter i framtiden. Men nu har jag i alle fall provat.


Kommentarer
Postat av: Annika

Åhh jag som hade hoppats på att få se bilder och höra om alla fynd du gjort! Sjalen var super! Bra syrra du har. ;O)

2008-10-06 @ 10:19:37
Postat av: jonna

Mycket fin sjal men mindre god tallrik!!!

2008-10-06 @ 13:35:12
Postat av: Annelie

De där skulle ja aldrig stoppa i min mun!!!

2008-10-06 @ 19:13:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0