Parkeringskrig

Det råder parkeringskrig i Sundbyberg, i alla fall för min del. Just nu är det mycket gatuarbeten som pågår på vår gata. Detta innebär att det är många platser som tillfälligt försvunnit. Dessutom är det parkeringsförbud på gatan några dagar i veckan. Nu har det inträffat två lite pinsamma parkeringsincidenter.


Incident 1: I onsdags körde jag bil samtidigt som Magnus körde sin MC. Vi hade varit en sväng i Tensta. När vi kom till Sumpan började jag leta parkering. Efter någon minut ringde Magnus och berättade att han höll en plats åt mig. Han hade alltså ställt sig med sin MC i en stor ruta där jag kunde få plats med bilen. Samtidigt var det fler bilar ute på jakt efter en parkering. En bil fick syn på Magnus och jublade säkert över att äntligen ha funnit en plats. Tji fick dem... För den platsen släppte ju Magnus bara till mig. Den andra bilen hade ju t.o.m lagt i backen och gjort sig redo. Sååå himla pinsamt. Så här får man ju egentligen inte göra. Men är det krig så är det.


Incident 2: Igår kom jag hem sent med bilen eftersom jag var och spelade badminton i Skogås. När jag svängde in på Järnvägsgatan i Sumpan fick jag syn på en ledig plats. Platsen var på vänster sida så jag var tvungen att vända för att hamna åt rätt håll. I vanliga fall vänder jag på en bra plats där man har gått om utrymme och inte blockerar trafiken. Men några meter framför mig såg jag hur en annan bil höll på att vända. Säkert för att de också hade upptäckt platsen. Nu gällde det att agera snabbt. Så jag blockerar halva vägen genom att ställa bilen rakt över ena "körfältet". Detta innebar att bilarna som skulle mötas på vägen fick släppa förbi varann eftersom jag stod i vägen. När bilarna hade passerad kunde jag påbörja fickparkeringen. Bilen som jag såg vända körde sedan förbi mig och var säkert inte så glad.

Men är det krig så är det.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!

Här kommer några jättebra tips till dig! Du får självklart poäng direkt genom att bli medlem genom mig.

Nr 1. Här samlar du enkelt ihop poäng och får välja presentkort i valfri affär:

http://www.gratisbio.se/?RecruiterID=33889



Nr 2. Lika enkelt att samla poäng på denna sida, om inte enklare :D Här får du

presentkort på Kicks.

http://www.gratismakeup.se/Register.asp?r=57223



Nr 3. Kanske den enklaste sidan att samla poäng på och få hem gratis presentkort från

H&M eller Gina Tricot.

http://www.gratisklader.se/Register.asp?r=219



Nr 4. Här samlar du pengar istället för poäng som du enkelt och gratis för över till ditt konto när du är nöjd.

Superenkelt att komma upp i stora summor!

http://pengargratis.se/?r=2746



Nr 5. Här samlar du ihop poäng en poäng som ger dig valfria gratissaker. Kanske den enklaste sidan. Jag själv har beställt

en soda streamer och en digital kamera. Det enda du behöver göra är att värva några medlemmar, som i sin tur endast behöver

samla ihop till 1 enda poäng.

http://www.gratisgen.se/?ref=91745



Säg till om du behöver hjälp med något!



Ha en fortsatt fin dag och sköt om dig!



MVH Jozzan på http://jucismacker.blogg.se

2008-10-10 @ 09:01:52
Postat av: Petra

Oj, va du ska samla poäng..... :-)



Jag tycker du gör helt rätt i parkeringskriget! You go girl!

2008-10-10 @ 10:12:59
Postat av: jonna

ha ha jag håller med...e re krig så ere!! Stå på dig å fajta!!

2008-10-10 @ 10:14:22
Postat av: Annika

Tack och lov för parkeringsgarage säger jag bara! Jag skulle inte fixa att kriga och fickparkera varje dag. =)

Säger som Petra, you go girl!

2008-10-10 @ 10:36:36
Postat av: Katja

Allt är tillåtet i krig, kärlek och parkeringsletande!

2008-10-10 @ 12:37:19
Postat av: Camilla

JAg håller med Katja :-)

2008-10-10 @ 15:15:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0