Min hudterapeut

Med jämna mellanrum bokar jag in tid hos en hudterapeut för en timmes porrengöring. Jag har hittat en mycket bra porrengörare som jag gått hos i flera år. Jag är nöjd med resultatet, priset och läget på salongen. Men tjejen som rengör mitt face tänker enbart på två saker här i livet och det är barn och giftemål. Hon är själv gift och har barn och väntar sitt andra barn nu. Jättekul för henne. Men det betyder ju inte att alla vi andra på denna jord har samma planer som henne.


När jag anlände till salongen i måndags så stod min hudterapeut och redovisade för en annan kund om hur många ägg kvinnan har vid 25 års ålder och hur många man har kvar av dessa vid 40 års ålder. Hon avslutar redovisningen med att säga "Tänk på det".


Efter någon minut försvinner min hudterapeuts kollega ut för att ta en cigg. Då får vi en ny redovisning om hur SVÅRT det är att bli gravid om man röker. "Tänk på det".


Efter ytterliggare några minuter kommer det en ny kund som vill boka tid för vaxning. Min hudterapeut börjar fråga denna kund om hur relationen är med nuvarande pojkvännen. Kunden berättar att de varit tillsammans sen i början på sommaren och att de är lyckliga.

-          Är det inte dags att skaffa barn nu då, säger min hudis?

-          Vi har pratat om det, men vi avvaktar nog ett tag till.

-          Du är ju snart 40, du har bara 15000 ägg kvar. Å då vet man inte hur många av dessa som är bra. Tänk på det!


När det är dags för mig att hoppa upp på "operationsbordet" börjar utfrågningen:

-          Är du med barn än? Har Magnus friat? Har din kusin som gifte sig i somras blivit gravid än? Börjar det inte bli dags att skaffa barn nu? Bla bla bla!!!


Min hudis har t.o.m erbjudit sig att ta ett snack med Magnus om att han MÅSTE fria till mig. Det roliga i det hela är att jag inte har några som helst tankar på att gifta mig. Jag har andra saker jag vill lägga pengar på innan det blir aktuellt att prata giftemål.


Jag verkligen avskyr denna utfrågning som kommer upp VARJE gång. Hon har ingenting med detta att göra. Bara för att hon får klämma mina finnar så är vi inte "best buddies". Nu ska det bli skönt att hon går på mammaledighet ett tag så jag får andas ut och bli behandlad av hennes vikarie ett tag.


Kommentarer
Postat av: Lotta

Men, har du inte förklarat för henne att du & Magnus hatar barn??! ;-D

2008-10-23 @ 10:06:04
Postat av: Anna Frans

hehe... det är ju inte riktigt sanningen längre :)

2008-10-23 @ 10:08:19
Postat av: Annika

Fruktansvärt oförskämd människa! Sen när blev barn och giftermål alla andras angelägenhet? Hon vet ju inte om ni försökt att bli med barn i flera år? åhh, vad arg jag blir! ;O) Skönt som sagt med en paus från henne då. =)



Kram

2008-10-23 @ 11:53:19
Postat av: jonna

vilket pucko!!! Sådär kan man ju inte säga till människor hur som helst!! Finns ju faktiskt dom som inte kan få barn och mår jättedåligt över det. ge henne en bitchslap nästa gång!!

2008-10-23 @ 13:03:52
Postat av: Cilla

Vad är det för dag idag, är det en vanlig dag idag, nej det är ingen vanlig dag för det är Annas födelsedag.



GRATTIS GUMMAN!!!

2008-10-24 @ 06:10:12
URL: http://cillablixt.blogg.se/
Postat av: Anna Frans

Thanks!

2008-10-24 @ 08:09:25
Postat av: Katja

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!!! KRAM!!

2008-10-24 @ 08:39:37
Postat av: Annelie

GRATTISSSSS!!!! KRAM

2008-10-24 @ 09:07:40
Postat av: Petra

Hej tjejen! Stort grattis på födelsedagen! Hoppas det blir en bra dag med mycket presenter! :-) Kram kram

2008-10-24 @ 09:45:25
Postat av: Mia

Grattis tjejen!!!

Nästa gång blir det 30 (hua!).



Ha en kanondag vännen!

2008-10-24 @ 11:23:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0