Jag och matlagning

Igår skulle det serveras wok till middag med nudlar. Vi har tidigare kört med vanliga äggnudlar men igår tänkte jag testa glasnudlar. Big mistake!


Jag följde anvisningarna på förpackningen. Koka upp vatten i en kastrull, lägg i nudlarna, ta bort kastrullen från varma plattan, på med locket, låt nudlarna ligga i vattnet i 3 minuter. Skölj sedan nudlarna i kallt vatten. Plätt lätt, inga problem.


Samtidigt stekte jag kycklingbitar och grönsaker. Sen ner med nudlarna i stekpannan. Det var då det roliga började. Nudlarna hade klibbat ihop sig och påminde om en manet till konsistensen. "Floooff" sa det när jag vände ner nudlarna i pannan. Sen låg den där geléklumpen där och vägrade blanda sig med de övriga ingredienserna. Jag fick kämpa en bra stund för att få det någorlunda blandat. Det smakade i alle fall bra :)


Aldrig mer glasnudlar!!



Kommentarer
Postat av: Annelie

hahahahaha va gott de ser ut :D ja provade glasnudlar i thailand, då kom det oxå in en manet på en tallrik! eeeiiiuuu

2008-10-02 @ 08:39:07
Postat av: Petra

haha...ser riktigt smarrigt ut......Tur att det smakade bra iallafall! :-)

2008-10-02 @ 09:29:54
Postat av: Anna W

Det har jag oxå varit med om när det gäller glasnudlar. Som en manet.

2008-10-02 @ 09:57:03
Postat av: Annika

Usch, det ser inget vidare ut. ;O)

Men vad bra att det smakade bra.

2008-10-02 @ 11:44:27
Postat av: Camilla

Jag är inte heller ngt fan av glasnudlar...

2008-10-02 @ 13:33:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0