Kallt som attans!

När man har varit ute en sväng i detta vinterväder som råder är det ju alltid skönt att komma hem till ett varmt hus. Men om jag vill komma hem till ett varmt hus måste jag nog flytta. Hemma hos oss är det allt annat än varmt och skönt. Det drar rätt så friskt från våra fönster. Elementen är iskalla. Om jag har en kväll framför TV:n har jag både morgonrock, duntofflor och fleecefilt över mig. Om minsta lilla kroppsdel sticker ut från filten får man gåshud och börjar frysa. När jag gick och la mig för natten igår hade jag morgonrocken på plus 2st täcken. T o m när man står i duschen fryser man. Imorse kollade jag på inomhustempen, den visade 14,6 grader. I ju för sig vid fönstret så lite varmare har vi det, men ändå. Inte så mysigt som ni förstår. Kanske dags att felanmäla elementen.


Kommentarer
Postat av: Johanna

14,6 grader?? Herregud-Felanmäl bums!! Vi har typ 24 hemma hos oss. Jag älskar vår varma lägenhet, ännu bättre att vi inte behöver betala för härligheten :)

2008-11-26 @ 11:43:27
Postat av: Katja

Ojoj, ush va kallt. Ja klagar här hemma när tempen går under 20. Sätt sån där isoleringsremsa i alla fönster och felanmäl elementen! :-D



//Katja

2008-11-26 @ 12:49:53
Postat av: Annika

Ajdå, det låter inte bra hörrö! Vi har riktigt kallt i vardagsrummet men jag tror att det drar från fönstrena där. Säger som föregående talare, felanmäl. =)

2008-11-26 @ 12:59:28
Postat av: Annelie

usch, vet hur du har de! På jobbet mitt ere oxå sviiiinkallt jämt! Måste ha täckjacka inne, annars fryser man ihjäl, å trots jacka så sitter vi å huttrar! Men å ha så HEMMA! fyfan!! stackare!!

2008-11-26 @ 17:18:20
Postat av: Madde

Vi har varmt å gott hemma som du vet Men jag tycker nog att ni bör göra något åt erat lilla köldhål till lägenhet Burrrrrr

2008-11-26 @ 17:46:13
Postat av: Camilla

Har ni testat att lufta elementen? annars är det ett bra tips, sen som katja sa isolera fönstrerna, sen blir det nog varmt o skönt :-)

2008-11-26 @ 20:56:25
Postat av: Anna Frans

Yes, Magnus har luftat elementen flera ggr. Nothing happens.



Tur att jag ska hem till päronen ikväll så jag får lite husvärme :)

2008-11-27 @ 08:12:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0