Svar på mitt klagobrev

Hej Anna!

Vid större evenemang har vi en läkare på plats för att kunna hjälpa personer som mår dåligt eller skadar sig. Detta för att säkerställa att dessa personer får bästa möjliga hjälp fram till att ambulans ankommer vid behov. Vår läkare beordrade vakterna att öppna dörrarna då en dam svimmade av. Han fann att luft och därtill vätska hjälpte damen att återhämta sig. Dörrarna lämnades sedan öppna då vår läkare ville undvika ytterligare svimningar. Jag tror att alla uppskattar att man få hjälp om man är sjuk. Fler av våra vakter uttryckte bestörtning över vissa i publiken som klagade på dem då de försökte hjälpa den avsvimmade damen.

Med vänlig hälsning Xxxxxx



Min reaktion på detta... Kanske dags att Solnahallen ser över sina svim-rutiner? Visst är det hemskt att pensionärerna svimmar men ska hela publiken bli drabbade för det? Å det var inte bara en tant med sällskap som sprang ut och in. Det var typ 77 pers som fladdrade runt vid nödutgångarna. Undrar hur svim-rutinerna ser ut på Stadion ikväll? För där kommer nog ganska många behöva läkarvård. Ska de avbryta hela konserten då, eller?? Sen kan jag tycka att Herr Xxxxx som svarade på mitt mail kunde vara lite artigare. Ett litet "sorry for the disturbance" hade inte skadat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0