Möhippa nr; 2

I lördags var det dags för kusin Marias möhippa.

Kl. 11 var det samling vid tågstationen i Trollhättan. Sen bar det av till Strömslund där Maria befann sig, helt ovetande om vad som var på G.

Vi var totalt 10 tjejer, iklädda snygga ansiktsmasker, som överraskade Maria. Hon blev verkligen överraskad. Maria hade inte anat någonting. Hon trodde hon hade åkt ner till Trollhättan för att träffa prästen. Tji, fick hon.


Vi inledde möhippan med att skåla lite i skumpa och cider. Sen bar det av till ett Gokart Center. Vi körde två heat och sedan två finaler. En B-final och en A-final. Maria hamnade inte på prispallen men jag tror hon kom fyra... eller femma... Hon lyckades iallefall åstadkomma något som ingen tidigare gjort. Hon körde in i "sarjen" på nåt sätt och hamnade under bildäcken som finns runt hela banan. Där fastnade hon och blev stående. Gokart killen vart nog lite impad. Sånt där händer bara på F1 i vanliga fall ;)


Efter Gokart, prisutdelning och fina applåder från en massa "Franssons" som kommit för att titta åkte vi vidare till Gamle Dal. Himla fint område vid slussarna. Där riggade vi upp för grillning och vin/öl. Tanken var att vi skulle åkt och bada efter lunchen. Men det var så himla fint väder så vi struntade i badet och satt kvar i solen istället.


Kl. 17.00 åkte vi ut till Sjuntorp (landet). Maria trodde hon skulle få rida. Men sen ledde vi in henne i en musikstudio där hon fick spela in hela 5 låtar. I början var hon lite nervös men efter första låten släppte spänningarna och hon förvandlades till en Singstar. Haha, skivan är faktiskt riktigt bra ;)


Efter skivinspelningen bar det av hem till Karin Andersson. Äntligen var det dags för mig att lämna ifrån mig bilen och koncentrera mig på alkoholen. Hemma hos Karin åt vi god mat, drack gott och gav Maria lite småuppdrag. Sen körde vi SingStar till kl. 5 på natten. Då åkte jag och syster hem till farmor. Maria, Karin och Erika fortsatte röja till kl. 8 på morgonen. Jag pratade lite med kusinen igår och hon mådde inte så bra men var väldigt glad och nöjd ändå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0