Bröllop 6 juni 2008

I fredags gifte sig Maria och Rickard i Trollhättans kyrka. Det var en varm dag och alla gick runt med svettpärlor i pannan. Jag och Maria inledde dagen hos frisören. I början var allt lugnt och harmoniskt. Men 30 minuter innan vigseln skulle börja kom paniken. Bruden hade ju inte fått på sig ett endaste plagg. Men allt löste sig och jag fick t.o.m beröm av Maria för min förmåga att knäppa en korsett snabbt.

I kyrkan sa båda JA till varann. Sen vart det en massa fotoknäppning utanför kyrkan innan brudparet gav sig iväg i sin bröllopsbil. En Nissan Micra, hihihi

Festen hölls i en stor villa/herrgård/slott. Maten smakade utsökt och talen haglade. Jag skötte mig tydligen ganska så bra under mitt tal. Jag minns inte så noga men syrran sa att jag sa rätt saker och Maria var glad. Efter all mat brände vi våra kalorier i ett stort partytält. Festen höll igång hela natten och jag och Magnus var hemma på vårt hotell runt 5 på morgonen. Dagen efter var vi inte så fräscha. Det var tur att vi inte behövde checka ut så tidigt från hotellet. Vid 3-tiden vågade vi iallefall sätta oss i bilen och bege oss hemåt. Mycket nöjda efter en trevlig helg.


Jag och Maria hemma hos farmor och farfar

Kommentarer
Postat av: Cilla

Sötnosar!!!! Jag ser inte vem som är vem!

2008-06-09 @ 10:39:32
URL: http://cillablixt.blogg.se/
Postat av: Anna Frans

Jag, Anna Jeanette Fransson är till vänster.

Maria Therese Rydbrand fd. Fransson har du til höger.

2008-06-09 @ 11:14:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0