Baktime igen

Jag sitter här och laddar inför den "stora bakkvällen". Jag ska göra en citronpaj som jag ska bjuda mina kollegor på imorgon på den franska buffén. Jag har inga som helst förhoppningar om att det ska bli bra. Men jag har ingen plan B så jag hoppas på det bästa. Dvs att den iallefall ska gå att äta utan att man skrynklar ihop hela ansiktet. Jag försökte även få tag på Mia tidigare idag för jag hade en bakfråga. Det är nämligen så att det står i receptet att man ska göra degen direkt på bakbordet. Varför kan man inte göra den i en skål? Jag kommer att göra degen i en skål ändå, kommer det skita sig då, eller?

Igår var det fotboll-, grill- och festkväll hemma hos Annelie och Robert. Det var så himla kul. Så himla lyckat. Så himla glatt. Så himla mycket alkohol i både benen och huvudet.

Idag har det varit hyfsat lugnt. Jag och Mange har varit på rangen och slagit några bollar. Sen åkte vi till Cajsa och hälsade på hundbebisarna igen. De älskar skosnören så nästa gång åker jag dit i flip-flops. De är så himla underbart söta. Men Cajsa var inte lika road, det är ett himla spring och liv på dem nu, hehe.

Nu ska jag sätta igång med min franska paj. Om ni har "tur" kanske Magnus sätter ut några fina bilder om ett par timmar ;)

Kommentarer
Postat av: Cilla

Jag tror att pajen kommer att bli suverän. Tror inte att det har någon betydelse att du gör den i en skål.



kramis

2008-06-15 @ 19:36:32
URL: http://cillablixt.blogg.se/
Postat av: Madde

Hoppas att det gick bra med pajen.Jag håller med föregående talare:det spelar ingen roll om du gör pajen i skål eller på bakbord. Och så vill jag skicka en hälsning till Cilla,hoppas att det går bra för dig.KRAM

2008-06-16 @ 10:10:27
Postat av: Mia

Ja, nu när jag läste här upptäckte jag att du ringt. Sorry!

Hoppas det gick bra ändå!

2008-06-16 @ 12:55:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0