måndag igen!

Sitter på jobbet igen, iallefall fysiskt, men psykiskt är jag redan på semester. Tror ni det var kul i morse att åka iväg till jobbet när Magnus låg kvar i sängen och njöt av sin första semesterdag??? Men om 5 dagar får jag också ledigt. Det är bara att bita ihop och stå ut.


I fredags var jag och syrran och kollade på "Mamma Mia". Vi är lite konstiga för vi tyckte inte att det var något märkvärdigt med den.


I lördags lånade vi hem en valp, lilla Saffran. Det var jättemysigt. Vi åkte förbi en sväng hos Annelie så Saffran och Nilma fick nosa lite på varann. Nilma var inte så jätteroade av lilla hårbollen vi hade med oss, hihi. Sen åkte vi hem till oss och lät Saffran springa runt på innegården. Jag tyckte det var lite konstigt att hon aldrig kissade (eller bajsade) för hon drack och åt en del. När molnen blev för mörka bestämde vi oss för att åka upp till lägenheten. När vi väntade på hissen kom kisset och när vi kom in i lägenheten la hon en korv i hallen som hon sen klev i. Hahah, så typiskt! Det var äckligt, jag hulkade så klart.


På kvällen åkte vi till Skogås och gick på Kim´s 30-års fesa. Det var trevligt och roligt och jag vart ganska full. Annika hade gjort en supergod potatissallad som jag hoppas jag får äta igen någon gång. Vid halv två ville Mange åka hem så då påbörjade vi vår färd hem. Vi somnade djupt, båda två, på bussen. När vi kom till Sergels Torg fick busschauffören väcka oss.


Igår sov vi alldeles för länge och sen låg vi på soffan och var bakfulla. På sena eftermiddagen gick vi iallefall ut på en promenad och sen åkte vi till ICA Maxi.


Jag har ett nytt favoritprogram! Det är "Vad blir det för mat?" med Per Morberg. Han är ascool. Det är inte så noga i hans kök. Och det är helt OK att halsa direkt ur vinflaskan. My kind of guy!


Saffran

Kommentarer
Postat av: Cilla

Jag håller med dig, vi brukar oxå kolla på Per!

2008-07-21 @ 10:09:11
URL: http://cillablixt.blogg.se/
Postat av: Johanna

Iiiih, jag är allergisk mot Per Morberg, han e slemmig.

2008-07-21 @ 10:29:15
URL: http://www.nogg.se/mammamu78
Postat av: Cilla

Åhhh, vad söt lilla Saffran är. Ska ni inte behålla honom??

2008-07-21 @ 10:59:32
URL: http://cillablixt.blogg.se/
Postat av: Anna Frans

Nä, vi vill inte ha hund + att jag är lite allergisk av mig.

2008-07-21 @ 11:12:42
Postat av: Madde

Åhh va`gullig lilla "saffranshunden" är.Men vad bra att ni inte vill ha någon hund,man blir så låst.

2008-07-21 @ 11:30:56
Postat av: Annelie

haha lilla puppy! inte så lätt å veta vart man får göra ifrån sej.... Men hon va himla söt!!

2008-07-21 @ 17:54:29
Postat av: Petra

Hi there! Håller med dig om Per, han e hur skön som helst. Kul att höra att du tycker det, inte så många som verkar gilla honom.

2008-07-21 @ 22:20:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0