Kylväskan

Jag vill hylla världens bästa uppfinning: KYLVÄSKAN (+ kylklampar). Finns det något bättre än när man ligger varm på stranden och tar fram en flaska kallt vatten ur sin kylväska?? Klunk, klunk, klunk! Jag har nog blivit lite beroende av min kylväska. Jag hade med den i Grekland och jag var mycket noga med att den alltid stog i skuggan och alltid var stängt. Efter några dagar lärde sig Katja och Mia hur viktig denna lilla guldklimp var för mig och för deras del blev det nog också en värdefull detalj på resan.

Idag var jag på stranden och låg och läste en bok. Jag hörde hur familjen bredvid mig började förbereda för lite lunch. Jag noterade att de hade glömt stänga sin kylväska. Det var nästan så jag ville gå fram och påpeka detta för dem :) Men det gjorde jag så klart inte. Men jag kunde heller inte fortsätta läsa. Jag var helt enkelt tvungen att klocka hur lång tid det tog innan de stängde igen väskan. Efter cirka 10 minuter kunde jag återgå till min bok för då stängdes kylväskan igen. Hade det varit någon i mitt sällskap som hade behandlat min kylväska på det sättet hade jag blivit galen. Hoppas Annika hinner läsa detta innan vi ses imorgon så hon vet vad som gäller med min rosa kylväska :) För imorgon bär det så klart av till playan igen.

Kommentarer
Postat av: Annelie

haha du e rolig! Fast ja måste ju hålla me att kylväska e en rätt bra grej...

2008-07-29 @ 07:11:11
Postat av: Camilla

Roligt roligt jag känner precis likadant med min kylväska, den ska stängas direkt och man måste sätta tillbaka dricken så fort man är klar med den :-D

2008-07-29 @ 21:51:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0