Lugn och ro på Yasuragi, eller??

Igår checkade jag och Mange in på Yasuragi . Det är verkligen en oas för stressade människor som behöver chilla ner lite. Vi fick en varsin yukata (bomullsrock), badkläder och tofflor. Det var vår klädsel under hela vår vistelse. Till att börja med fick vi göra oss ordentligt rena i tvagningsrummet. Man sitter på en liten pall och öser varmt vatten över sig. Jättemysigt! I tvagningsrummen var det killar för sig och tjejer för sig.

När vi var rena gick vi till de varma källorna som finns utomhus. Det var 40 grader i vattnet. Jag tyckte det var skönt i 5 minuter. Sen började jag flämta och hjärtat slog i 180. Efter ytterliggare några minuter blev jag extremt rastlös. Jag är verkligen inte en badtjej. När jag hade tjatat tillräckligt länge på Magnus gick han tillslut med på att gå upp och käka lite frukt istället.

Det var så lugnt och harmoniskt överallt så efter fruktstunden somnade vi till på en rottingsäng. Magnus snarkade lite t.o.m :)

Innan det var dags för middag så kikade vi in lite i ångbastun och sen satte jag mig på en pall i tvagningsrummet igen. Jag föredrog det stället för där kunde jag själv bestämma värmen på vattnet. Men det var synd att man inte kunde vara där inne tillsammans med M.


Middagen var en upplevelse. Det serverades fyra rätters. Till det beställde vi in dryckesmenyn. Det innebar att man fick ett glas med alkohol till varje rätt. Först åt vi misusoppa och en bit rå fisk. Jag smakade inte på firren. Magnus gjorde så konstiga grimaser när han åt sin bit så jag vågade inte prova. Sen kom förrätten. Jag åt sushi och Magnus beställde kycklingsoppa med gröncurry. Till det fick vi dricka sake. Förrätten var topp!

Till varmrätt åt vi kalv med nån sorts potatiskaka som smakade socker. En ny smakupplevelse, men ingen favorit direkt. Till efterrätt åt jag brulépudding och Magnus åt en chokladkaka med grönt-te-glass. Det var en jätterolig middag.


Efter middagen gick vi och badade igen i de varma utomhuspoolerna. Jag tyckte som vanligt att det var för varmt. Dessutom var vi nog lite rastlösa båda två för vi började väsnas och skvätta vatten på varann. Inte så uppskattat för de andra gästerna kanske. När jag fick nog av värmen kastade vi oss i 25-meters poolen. Där fortsatte vi vår vattenlek. Kullebyttor, simma fort, kasta runt varann osv. Det blev många kallsupar och mycket skratt. Sen sov vi sött på vårt rum.


Kommentarer
Postat av: Annelie

Va kul de låter! blir riktigt avis.... ses snart, hoppas du e lite mer laddad nu efter harmoni på hotell :-)

2008-02-24 @ 15:06:51
Postat av: Madde

Det låter som om ni har haft en riktigt mysig helg.Med härliga bad å lite lustiga smakupplevelser.Kram

2008-02-24 @ 16:23:13
Postat av: Anonym

Å va skönt! Lyx!

2008-02-26 @ 10:02:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0