Vi tar det från början...

Det är ju ganska så förståligt att bloggen har varit mer eller mindre död de senaste dagarna. Så låt oss gå tillbaks till den 23 december.

Jag jobbade hemma denna dag men fick smita lite tidigare. Jag och Magnus åkte till hotellet och checkade in och sen gick vi en sväng på stan. Klockan åtta hade vi bokat bord på Aquavit. Underbart god mat och det var alldeles lugnt och harmoniskt på restaurangen. De flesta var väl hemma och kokade skinka. Så om ni ska ut och käka lite fin-fin mat någon gång så kan jag rekommendera Aquavit.

På julaftons morgon vaknade jag ovanligt tidigt. När jag fick liv i Magnus så hade vi julklappsutdelning och sen gick vi ner och käkade hotellfrukost. Efter det bar det av hemåt. Vid 3-tiden var jag på plats hos mormor och morfar. Vi dissade Kalle Anka i år. Efter att vi hade ätit av den goda julmaten och svalt nubben hade vi julklappsutdelning. I år hade vi begränsat oss på julklappsfronten. Alla skulle ta med sig ett paket var som vi sedan kastade tärning om. Det vart jättelyckad. Jag kom hem med en Margarete-skål. Precis vad jag ville ha.


Vi fick även ett paket av Magnus som vi skulle öppna iklädda halsduk, mössa och tumvantar. Den som lyckades öppna paketet fick behålla innehållet. Det var väl intejpat så det tog nog 1 timme innan vi kom åt innehållet. Vi kämpade verkligen hårt för 2 påsar Juleskum, hahah!! (Det var jag som "vann" paketet tillslut.)


Så här såg Mamma ut när hon kämpade med paketet.



På juldagen kom hela gänget hem till mig och Magnus (Mamma, pappa, syrran, mormor, morfar, farmor och Mikael). Vi bjöd på paj och mamma hade gjort en parfait. Jag och Magnus fick en till Margarete-skål av mamma och pappa. Så nu har jag två. De är så fina så man kan nästan ha de i bokhyllan :)

På kvällen var det bio på Heron City. Vi kollade på Allt Flyter. Den va bra. En mysig film.

På annandagen tog vi det rätt så lugnt. Det blev ett besök i Hammarby hos Magnus kusin annars var vi bara hemma och spelade Buzz och kollade på TV.

Lördag och söndag spenderade vi till havs på Birka. Moster Nette fyller 50 så vi firade henne på båten. Det var en trevlig kryssning med mycket bra liveband. Håll utkik efter DuoJag, de var mycket bra.

Nu är jag tillbaks på jobbet igen. Det känns verkligen tungt att sitta här. Alla är typ lediga. Men det gäller bara 2 dagar denna vecka. Jag överlever nog.

Joo... en sista grej... Spana in "Charlie the unicorn" på You Tube. Helt störd. Klicka här


Kommentarer
Postat av: Annika

Låter som en mysig jul! Då lär du ha varit på samma kryssning som "min" Anna-Lena. Såg du nån med en massa karlar runt omkring sig så var det hon. =D



Kramis

2008-12-29 @ 09:42:02
Postat av: Petra

Låter som en bra julhelg! Hoppas tiden går fort på jobbet! Kramis

2008-12-29 @ 14:19:31
Postat av: Knappan

Träffade din mamma i Farsta igår, hon berättade om Margarete skålen och era julklappslekar, roligt :-)

Gott Nytt År!

2008-12-31 @ 11:21:00
URL: http://knappan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0