Julskinka

Jag har aldrig tidigare behövt tänka så mycket på det här med julmat. Den 24 dec har den liksom bara stått framdukad på bordet. Mycket smidigt. Men i år är jag ansvarig för köttbullarna och vi ville även ha en egen julskinka här hemma. Så idag har vi varit på ICA Maxi och handlat lite. Vi bestämde oss för att börja lite lätt med att köpa en färdigkokt skinka så vi bara behöver griljera den. Å fyyy faaaan va äckliga skinkorna är när de ligger där i disken. När man klämmer på en skinka så det ju en massa slem inne i förpackningen. Blääää..... Jag valde omgående att lämna skinkdisken. Det där får bli mansgöra.

Nu är det tänkt att vi ska fixa till den där skinkan samt koka knäck. Men just nu hör jag djupa andetag från sovrummet så vi får väl se hur det blir med den biten. Men det är ju några dagar kvar till jul så vi hinner väl.... förhoppningsvis....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0