Hej

Hur mår ni denna måndag 1 december 2008? Har helgen varit bra?


I fredags hade jag och Mange lite mysmiddag med havskräftor, räkor och vitt vin. Det smakade mycket mumsigt. Efter maten började vi kolla på Madagaskar 2. Jag har insett att jag inte får lägga mig för skönt i soffan för då somnar jag så i fredags satt jag rätt upp och ner i soffan utan kuddar och täcken. Det hjälpte inte, jag somnade ändå, sittandes. Missade halva filmen.


I lördags löste vi melodikrysset sen städade jag typ hela dagen. Vid 17.02 kom Cilla hit och lite senare dök Mia och Petra upp. Vi käkade gryta och gaggade och lyssnade på musik. Det var jättetrevligt. Vid 23-tiden kom en taxi och körde oss till stan. (Cilla åkte tyvärr "hem".) Vi mötte upp resten av tjejgänget på Le Bon Palais. Lotta har ju sina kontakter så hon fixade in oss gratis och vi fick glida förbi hela långa kön. Det är alltid lika härligt att slippa köa. När hela gänget var samlat tog det inte lång tid innan hälften valde att åka hem (?????) Jag vet faktiskt inte vad som hände, men hux flux var alla borta. Kvar var jag, Lotta, Mia och Petra. Men vi hade himla kul ändå. Vi spanade lite på kändisar och dansade en del. Publiken på Le Bon Palais var något äldre än oss. Men det gjorde inget. Kul å känna sig ung ibland. Oftast är det ju så att man brukar känna sig äldst på ett hak annars. Som på Medusa t.ex där ingen är över 25år :)


På vägen hem skulle jag möta Magnus på nattbussen vid Näckrosen. Men T-banan stod still så länge så jag missade den anslutande bussen. Skulle få vänta en halvtimme på nästa buss så jag tog en taxi hem sista biten. Ska skicka in kvittot till SL så får de ersätta mig. Mycket bra med den där resegarantin de har på SL.


Gårdagen bestod mest av lussekattsbak. Det var första gången jag gjorde lussekatter. Blev ganska nöjd med resultatet.


Hej så länge!


Kommentarer
Postat av: Mia

Roligt var det!

Sov till kl 11.30 igår och sen sov jag middag med Wilda i två timmar på eftermiddagen :-)

2008-12-01 @ 15:14:39
Postat av: Annelie

Låter som en bra helg!!!

2008-12-01 @ 15:50:18
Postat av: Madde

Låter som en lyckad helg.Bakade du lussebullarna med "mitt" recept.

2008-12-01 @ 15:59:03
Postat av: Johanna

Du kan få baka lussekatter till mig med, jag har ingen tid i år :)

2008-12-01 @ 16:46:41
Postat av: Johanna

Helgen har varit bra :) Mycket shoppat, julklappar och julstämning, härligt!

2008-12-01 @ 19:41:56
Postat av: Anna Frans

Japp, jag använde ditt recept mamma. men 250 grader var lite för varmt för mina bullar så jag fick sänka till 225. de första bullarna blev väldigt solbrända.

2008-12-02 @ 08:15:13
Postat av: Petra

Jag hade också roligt fast jag inte var så laddad innan! Känner att jag fortfarande har lite sömn att ta igen.....börjar bli så gammal.... ;-)

2008-12-02 @ 11:52:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0