Blommig bård

I vår port är väggarna målade i två färger. Färgerna separeras av en blommig bård. Allt är målat, även bården. För några veckor sen började det dyka upp målarburkar i porten så vi anade att något var på G. Min första tanke var att det skulle målas om i en mer neutral färg och att bården skulle bort. Men så var det inte. Man har bara målat om allt exakt lika som det var innan. Säkert för att det var lite utslitet och bortskavt på väggarna. Själva målandet har utförts av en av de boende i huset.


Igår när jag och Magnus kom hem från kalas i Skogås så sa Magnus högt och tydligt när vi kom in i porten: HAR DU SETT VÄGGARNA!? Eeeeeeeeee!!!

Jag svarade lite negativt: Mmmmmm.... Men vi kan diskutera det vid ett lämpligare tillfälle.


1 sekund senare mötte vi såklart målaren och han måste ha hört exakt vad vi sa och tonläget på det hela.


Magnus fann sig ganska snabbt och sa till målargrannen: Va fina väggarna blivit.

Jag kunde inte annat än titta ner i golvet. Så himla pinsamt!!


Kommentarer
Postat av: Junitjej

Jag kikar in och önskar dig en GOD JUL!

2008-12-22 @ 08:57:56
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Annelie

hahaha ja kan se dej framför mej när du skäms å kollar ner :D

2008-12-22 @ 09:22:34
Postat av: Anna W

Ha ha ha ha ha ha!! Hur kul som helst. Men jag fattar att det var pinsamt! fniss!

2008-12-31 @ 11:57:27
Postat av: Morfar

Hoppas och tror på Veronika Maggio. Hon är toppen

2009-01-07 @ 21:23:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0