Höfta

Igår gjorde jag paj. Jag hade fått receptet av Katta här på jobbet.  Hon har ett bibliotek med bra recept. MEN hade jag granskat detta recept lite innan hade jag bett om en del förtydliganden. Det var nämligen ett recept där man fick "höfta" en del. Ni vet, när man själv får avgöra hur mycket man vill ha i av en viss ingrediens. Jag får panik på sådana recept. Min kära mor använder ofta och gärna det uttrycket när man frågar henne om ett recept. "Ta lite på en höft", säger hon.


Hur som helst... när jag följde receptet igår så stod det: "massor av basilika", "ett gäng soltorkade tomater" och "kryddor".

Eeee... Oki.... Kryddor... kryddor....kryddor.... Vi slår på stort och tillsätter lite salt och lite svartpeppar.

Hmm... Ett gäng tomater... Är man bara 2 st är man inget gäng... Men om man är 3 st då är man ju ett gäng...

Basilika... En massa... Äsch... jag hackar på här tills jag skär mig.


Så här bra är jag på att "höfta"

Ikväll får vi se hur min paj kommer att smaka. Smakar den bra kan man ju säga att jag kan det där med att "höfta". Det är ju lite vuxenpoäng i det, eller hur?  


Kommentarer
Postat av: Katja

bara att du gör pajen kvällen innan den ska ätas är vuxenpoäng :-D

2008-08-29 @ 10:23:45
Postat av: Katarina

haha du e rolig du. Tror att pajen kommer att vara kanon god. Men jag komemr ihåg nu att jag också kliade mig i huvudet när jag skulle göra pajen. Den blev jätte god. Det roliga är ju att den kommer att smaka olika varje gång eftersom man höftar olika :-)

2008-08-29 @ 10:29:04
Postat av: Annika

Hehe, du är knasig du! Hoppas att den blir god. Ska du bjuda syrran?



Kram

2008-08-29 @ 12:38:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0