Kontraster

I lördags hade jag lite ärenden för mig på förmiddagen.

Först lämnade jag in min rosa långklänning hos skräddaren. Den är ju så lång så jag måste lägga upp den ett par decimeter.


Efter det gick jag till "Myrorna" för att kolla efter lite 70-tals kläder till lördagens fest. "Second hand" var tydligen inget för mig. När jag kom in i lokalen frös jag som till is. Jag stod bara och stirrade på alla läskiga plagg som hängde i butiken. T.o.m personalen såg ut att vara "second hand". Jag lämnade butiken illa kvickt och kände mig lortig om händerna.


Mitt tredje ärende hade jag på MC Poolen. En butik med MC kläder. Jag provade ett par schysta brallor och kände mig as-cool. Men något inköp blev det inte. Vill jag verkligen lägga 4000kr på en MC-outfit???


Skummare ärenden än så här har jag nog inte haft på en och samma dag :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0