Helgens smakupplevelser!

I fredags landade Maria och Rickard på Arlanda efter sin 3 månader "korta" resa. Det var så kul att få träffa de igen. Vi stack till Coop Forum på en gång. Jag var iklädd korta, blanka, träningsbyxor och Maria hade flip-flops med strumpor till. Otroligt heta brudar ;-)

Fredagens middag bestod av Pasta med chorizo, mozarella, rucolla, championer och olivolja. Allt ihop blandade i pannan. Enkelt och otroligt gott. Maria var så klart ansvarig för matlagningen. Sen åt vi popcorn och drack Bailey´s. Årets konstigaste kombination?!


På lördagen blev det smarrig frukost och Melodikrysset. Efter det åkte jag och Maria till bolaget, Apoteket och Solna Centrum. Vi skulle kolla efter en jacka till Maria i Solna Centrum. När vi var där kom vi på att vi lika bra kunde kolla efter en brudtärneklänning till mig. Å tänka sig, vi hittade en! Den är mörkgrön och lite "ballongig". Me likie! Efter fyndet firade vi med en smarrig pasta sallad på ett fik.


När vi kom hem till grabbarna igen så började vi förbereda för middagen. Det vankades gryta med kummin, citron och cream fraiche. Det var gott, men köttet var tyvärr lite segt. Till efterrätt blev det Gino, kaffe och avec. Sen satt vi uppe till halv fyra på natten och bara pratade och tömde vin-boxen.


Igår kom ma, pa och Jessica över på påsklunch. Maria, Rickard och Jessica var ju utomlands under påsk så de missade ju det. Det serverades köttbullar, prinskorv, ägg, sill, Jansson, ostar och nubbe. Det är kul att Jessica kommit hem igen. Men hon är inte lika glad. Ville gärna vara utomlands ett tag till. Jessica hade med sig lite presenter till mig från Thailand. Cd-skivor, väska, skor å lite annat smått och gott.


Nu är måndagen här igen och jag är trött som en liten gris. Men det är bara att bita ihop och börja ta itu med dagens skörd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0