Chili killen

Häromdagen fick Magnus för sig att han skulle testa odla lite chili hemma i en kruka.  Så i söndags var vi och köpte en grön chilifrukt och en massa jord. Igår skulle Magnus plantera de små fröna. Jag hade fått ett hett tips från min kollega (som är utbildad inom "trädgårdsbranchen") om att använda latex/plasthandskar under tiden som man jobbade med chilin. Men självklart glömde jag bort att köpa handskar är jag var på ICA Maxi. Men detta hindrade inte Mange. Så han började greja med chilin med sina bara händer. Han skrubbade sina händer noga efteråt och nu står det en kruka i vårt fönster som vi väntar på ska ge frukt. Senare på kvällen var det dags att göra sig i ordning för natten. Mange har ju precis som jag linser. När han skulle plocka ur linserna igår så gjorde det AJAJ och sved. Hehe! När han skulle sätta på sig linserna igen nu imorse så satt det kvar en massa AJAJ på linsen så tårarna började rinna och ögonen blev alldeles röda, thihihi! Nästa gång ska Mange använda handskar ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0