Kan man betala med pengar?

Igår pratade jag med Rikard på mobilen. Jag och Magnus ska fira nyår ute hos honom och Lotta. Rikard berättade att han skulle ha kostym på sig. Han la alltså ribban ganska så högt på klädfronten. Shit, tänkte jag, vad ska jag ha på mig????? Sen kom jag att tänka på min svarta långklänning som hängt i garderoben i en massa år och endast blivit använd 1 gång. Den kan jag ju lämna in hos skräddaren så kan han sy upp den lite, till knäna ungefär. Klockrent! Imorse när jag vaknade så sprang jag ner till skräddaren illa kvickt. Ganska illa kvickt iallefall, jag borstade åtminstone tänderna innan jag gick hemifrån. När jag kom in till skräddaren var jag lite uppstressad. Det är ju bara 2 dagar kvar till nyår. Så jag pratade på jättefort med den vänliga skräddaren. Bla bla bla, expressleverans, vad kostar det osv. Innan jag gick ställde jag den smartaste frågan någonsin: Kan man betala med pengar? Skräddaren tittade lite mystiskt på mig och svarade vänligt att det går jättebra att betala med pengar. Jaaa, eee, hehe, jag menar så klart om man kan betala med kort, fick jag ur mig tillslut. Men det kunde man inte. Hur som helst, lite lätt generad gick jag därifrån med en nota på 170 kr och klänningen kommer att vara klar till nyårsafton. Slutet gott, allting gott!

Snart ska jag och Mange iväg och spela badminton. Jag kommer krossa honom!!!

Kommentarer
Postat av: systra

haha vilken tur att man kunde betala med pengar

2007-12-29 @ 21:06:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0