God Fortsättning!

Nu är snart julen över... igen. Man laddar i en hel månad, sen 'poff' så är den över. Här följer en sammanfattning av min julhelg.


21 December:

Blev av-firad på jobbet. Fick god tårta och fin present. Hade bestämt mig för att det inte skulle bli en sorglig dag och det gick ganska så bra.

På kvällen mötte jag upp syrran och hennes vänner i Hagsätra. Vi förfestade lite sen bar det av till Riddarholmen och "The 90´s". Jag hade nästan glömt bort hur kul det var att festa loss till 90-talsmusik. Man vart helt crazy!

Pandora uppträdde och självklart stod vi längst fram. Det var ett sånt tryck bakifrån från alla hoppande "fans" så det slutade med att jag ramlade baklänges rätt ner i golvet. Sen låg jag där och sprattlade. Ganska så snart var det någon eller några som drog upp mig. Efter fallet valde jag att stå lite vid sidan om och iaktta kaoset istället för att vara mitt i det.

Lite tidigare på kvällen befann vi oss i ett uppvärmt partytält med bar och musik. Efter en stund kom självaste tomten in med en säck med klappar. Ohh, jag vill ha en klapp, tänkte jag och drog dit med Jessicas kompis Helene. Vi slog oss ner i tomtens knä och han frågade om vi hade varit snälla hela året. Självklart, svarade vi. Efter ett tag tyckte jag mig känna igen tomtens röst. Shit, det är ju Robinson-Robban. Jag drog av Tomtens skägg och där satt han, Robinson-Robban. Sååå pinsamt! Full var jag också så jag hann ju med å ta en bild på oss tre. Sen fick vi vår julklapp och sa hej å tack. Hahaha!!


22 December:

Besök hos frisören. Klippte av en del av håret och slingade det. En julklapp till mig från mig.

På kvällen mötte jag Camilla, Lotta, Annelie och Jonna på Gusto Bar & Kök. Vi hade en himla trevlig kväll. Jag åt risotto med rödbetor och lite sallad. Det var sååååå himla gott! Jag måste prova på att göra risotto hemma nån gång. Ska nog höra med Kusin M om hon har något bra recept.


23 December:

Checkade in på Clarion Hotel runt 16-tiden. Vi fick bo i en av sviterna med utsikt över Årstaviken. På kvällen gick vi och käkade på Texas Long Horn. Vi fick dela bord med ett grovhånglande lesbiskt par. Hmmm...


24 December:

Startade julafton med frukost på rummet och lite paketutdelning. Jag fick en morgonrock av Magnus och en pill-i-håret-grej. Magnus skjutsade mig till Skogås till ma och pa. Vid 3-tiden kom mormor och morfar. När vi firar jul med mormor och morfar så har vi alltid ål och tunga på julbordet. Jag har aldrig smakat på detta tidigare men i år hade jag bestämt mig för att smaka. Ålen var OK, den smakade som rökt fisk. Men tungan, fyyy faan va läskigt det var. Det var som att ha två tungor i munnen, den ena tuggar man på och sväljer. Konstigare kan det inte bli.

På kvällen hade vi paketutdelning. Jag fick himla bra grejer. Bl.a en golfbag, lite hemgrejer, mysdress, spel m.m.


25 December:

Idag har vi varit på middag hos mormor och morfar. Sen åkte jag med syrran hem och kollade på Kvarteret Skatan och drack te och käkade popcorn. Nu sitter jag i soffan och har precis startat min blogg.


Nu laddar vi upp inför nyårsafton!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0